Projectbeschrijving

De website van AVIA Nederland was alweer een aantal jaar oud en dus toe aan een opfrisbeurt. AVIA Nederland heeft ons daarom ingeschakeld voor het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van een nieuwe, moderne AVIA.nl website. Op 25 november 2019 hebben we de website van AVIA gelanceerd, naar volle tevredenheid van AVIA Nederland en haar leden.

Voor AVIA Nederland was een aantal speerpunten in de nieuwe website belangrijk:

  • De vindbaarheid van alle tankstations
  • Het nieuwe ViaAVIA spaarprogramma (waarvoor wij tevens de website mochten ontwikkelen)
  • Het aanbieden van zakelijke tank- en truckkaarten
  • Het verhaal van de vijf AVIA-leden

Onze aanpak

Om de vindbaarheid van de tankstations te bewerkstelligen, wordt iedere dag de meest recente informatie over alle tankstations in de website geladen. Vervolgens is er een zoekfunctie ontwikkeld die zoekt naar tankstations die zich in de buurt van de locatie van de bezoeker bevinden. Tot slot kan de bezoeker per station eenvoudig zien welke diensten en brandstoffen hij daar kan krijgen en op welke tijden het tankstation geopend is.

ViaAVIA is sinds 25 november 2019 het nieuwe spaarprogramma van AVIA Nederland. Met dit spaarprogramma zijn de klanten van AVIA onderweg naar leuke extra’s en sparen ze bij meer dan 300 bemande en onbemande AVIA tankstations. Omdat de AVIA website en de website van ViaAVIA naar elkaar zouden gaan verwijzen, was het voor AVIA belangrijk dat beide websites tegelijk werden gelanceerd. Die uitdaging zijn we uiteraard niet uit de weg gegaan.

Voor zakelijke klanten biedt AVIA Nederland de tankkaart en de truckkaart aan. Hiermee kunnen bedrijven hun personeel gemakkelijk en voordelig laten tanken en ontvangen ze overzichtelijke verzamelfacturen van al hun tankpassen. Het aanvragen van deze kaarten is voor AVIA een belangrijk onderdeel van de website. Omdat een tank- of truckkaart om technische redenen bij een tankstation moet horen, hebben we een proces ontwikkeld waarbij we de bezoeker eerst een tankstation dient te kiezen. Op deze manier zorgen we er tevens voor dat de aanvraag bij de juiste afdeling terechtkomt.

Alle vijf AVIA-leden zijn uniek en ieder heeft een eigen verhaal met een eigen identiteit. Daarom hebben we een gedeelte binnen de website ontwikkeld dat door ieder lid verschillend kan worden ingericht. Zo hebben de AVIA-leden niet de rompslomp van een eigen website, maar hebben ze toch genoeg ruimte en flexibiliteit om hun eigen onderneming uit te lichten.

  • 50+
    Websites in onderhoud
  • 100+
    Klanten geholpen
  • 25+
    Webapplicaties ontwikkeld
  • 99,9%
    Uptime van de servers

Andere projecten

Bekijk onze recente projecten