SEO no cure no pay

SEO: No cure no pay
Online nieuwe klanten bereiken, maar niet direct de grote investeringen doen? Een "no cure no pay" samenwerking met Web Whales biedt kansen!

SEO op no cure no pay basis van Web Whales

Web Whales biedt naast haar normale SEO en linkbuilding diensten ook SEO op no cure no pay basis aan. Voor een hoop ondernemers is zoekmachine optimalisatie een onzekere investering waarbij vaak een hoop technische aspecten komen kijken. Je kunt je natuurlijk niet overal in verdiepen en dat maakt een investering zoals deze niet gemakkelijker. Voor die bedrijven die wel een geweldig product of dienst hebben maar zelf niet willen of kunnen investeren in SEO en online marketing, bieden we no cure no pay diensten aan.

Onze werkwijze

Er zijn een hoop verschillende manieren waarop zoekmachine optimalisatie bedrijven hun no cure no pay diensten aanbieden. Wij werken echter niet met de welbekende “50% vooraf en 50% achteraf” of “één bedrag per maand, per zoekterm in de top 10” methodes. Hoewel dit best interessant (voor ons) klinkt, geloven wij in lange termijn samenwerkingen.

Wij meten ons succes liever op basis van het aantal nieuwe leads of verkopen die wij voor je hebben verzorgd. Wij pakken je website aan (of bouwen een nieuwe), doen je linkbuilding en zorgen dat je meer nieuwe klanten bereikt via jouw website zonder dat je zelf duizenden euro’s (ja, zoveel kost online succes nu eenmaal) hoeft te investeren. In ruil daarvoor willen wij een commissie of een vaste vergoeding voor de door ons gegenereerde verkopen.

Klinkt een beetje te mooi om waar te zijn, niet? Geen investeringen, wel extra sales en alleen een commissie betalen over je extra verkopen. Dat is het ook, er zit namelijk één groot nadeel aan onze methode. Doordat we zelf aanzienlijk moeten investeren in de samenwerking zijn we selectief in onze partners.

Wanneer kom je in aanmerking voor een samenwerking?

Omdat iedere samenwerking een investering van €10.000+ voor ons is, moeten wij een aantal eisen stellen aan de branches en partners waarin we investeren.

Voorwaarden

Hier de belangrijkste eisen aan het bedrijf:

  • Het bedrijf heeft al enkele jaren ervaring in de desbetreffende branche;
  • Het bedrijf is financieel stabiel;
  • Er is een klik tussen ons en het bedrijf.

Hier de belangrijkste eisen aan de branche:

  • De online concurrentie in de branche is acceptabel;
  • De totale marktomvang bied voldoende uitbreidingsmogelijkheden;
  • De marges en orderbedragen bieden ruimte voor een commissie.

Branche voorbeelden

Hier enkele voorbeelden van branches waar wij enthousiast van worden:

  • Niches (zeilmakerijen, gespecialiseerde webshops, botenbouw)
  • Met hoge marges (tattoo shops, advocaten, maritime, B2B webshops)

Wij investeren niet in de volgende branches:

  • Rijscholen
  • Voedingssupplementen
  • Portret tekenaars
  • Telefoon reparatiediensten
  • Webshops zonder eigen voorraad (affiliate of dropshipping basis)

Twijfel je of jouw bedrijf in aanmerking komt voor een no cure no pay samenwerking? Dan kan je altijd bellen om jouw ideeën aan ons voor te leggen!

Ga jij de samenwerking met ons aan?

Voorbeelden van onze no cure no pay projecten

No Cure No Pay project voor Verkeersschool SKAYA

Rijschool SKAYA

Rijschool SKAYA is een populaire rijschool in omgeving Den Haag en het Westland. Tot 2014 was deze rijschool (met drie instructeurs) online echter nergens te bekennen. Alhoewel zij wel een website hadden, werd deze niet gevonden op de belangrijkste zoektermen en hadden ze vrijwel geen organisch zoekverkeer.

Onze samenwerking

Voor deze rijschool hebben we een nieuwe website gebouwd, verzorgen we het onderhoud en hosten we deze. Daarnaast hebben we de content verzorgd en wordt er gelinkbuild.

Met Rijschool SKAYA hebben we afgesproken dat er per nieuwe proeflesaanvraag via Google een vast bedrag wordt betaald. Bij het contactformulier controleren we hoe de website werd gevonden en of diegene Rijschool SKAYA al kende. Wanneer hij/zij aangeeft de rijschool via internet of Google te hebben gevonden en deze nog niet te kennen wordt de commissie in rekening gebracht.

Het resultaat

Inmiddels staat Rijschool SKAYA op nummer 1 in google op “Rijschool Westland” en scoren zij in de top 10 van een hoop nabijgelegen plaatsen. Door deze groei hebben zij inmiddels vier extra instructeurs in dienst.

No Cure No Pay SEO project voor Telefoon Fixen

Telefoon Fixen

Telefoon Fixen is opgezet in samenwerking met Smartphone Repair Company. Deze telefoonreparateur was online al redelijk vindbaar. Hierdoor is ervoor gekozen om een aparte website op te zetten waarvan de afspraken direct bij de reparateur terecht komen. Deze website richt zich alleen op de lokale zoekresultaten van Den Haag en omgeving.

Onze samenwerking

Voor het no cure no pay zoekmachine optimalisatietraject van Telefoon Fixen is een compleet nieuwe website opgezet inclusief huisstijl, content en een agenda-integratie.

Met deze partij hebben we commissies afgesproken voor de twee verschillende diensten (telefoonreparaties en schermreparaties). Wel is dit voor beide diensten een vast bedrag.

Het resultaat

De website heeft na circa een jaar gemiddeld 30 nieuwe reparaties per maand opgeleverd. Deze kwamen deels vanuit SEO, deels vanuit SEA. Inmiddels is de website overgenomen door onze partner.

Ga jij de samenwerking met ons aan?

No cure no pay SEO: de voordelen en nadelen

De voordelen

  1. Alleen betalen voor het resultaat – Zoals het woord al zegt betaal je alleen als de afgesproken resultaten behaald worden.
  2. Weinig tot geen investeringen vooraf In tegenstelling tot een normaal zoekmachine optimalisatietraject zijn er geen investeringen vooraf nodig. Bij sommige trajecten betaal je echter de helft vooraf of doe je een aanbetaling. Wij vragen meestal een kleine aanbetaling (van bijvoorbeeld 150 euro) als bewijs van een positieve intentie in de samenwerking. Dit bedrag brengen wij vaak weer in mindering op de eerste commissies die we verdienen.
  3. Gezonde drijfveer – Betalen voor resultaat houdt het SEO bedrijf scherp en zorgt ervoor dat zij zowel nu als in de toekomst hun best moeten blijven doen om jouw website hoog in de zoekresultaten te krijgen. Wanneer je een no cure no pay afspraak maakt, zorg dan dat er ook op de lange termijn verdiensten te behalen zijn voor het SEO bedrijf. Anders is de kans op onderhoud of blijvende rankings klein.
  4. Meer dan alleen linkbuilding – Wanneer je een lange termijn samenwerking met een zoekmachine optimalisatie bedrijf aangaat, kan dit ook een positief effect hebben op je huidige klantenkring. Wij optimaliseren een website bijvoorbeeld ook op het gebied van conversie. Hoewel je hier niet extra voor betaalt, profiteer je hier natuurlijk wel van! Ook helpen wij onze klanten met het behalen van positieve reviews. Ook die helpen de eigen klantenkring (opnieuw) te overtuigen.

De nadelen

  1. De duurste oplossing – No cure no pay betekent dat het SEO bedrijf een risico neemt. Zoals je rente moet betalen over het geld dat je van de bank leent, betaal je indirect voor het risico dat het SEO bedrijf neemt. Daarnaast zit je vaak een lange tijd vast aan een commissie (Web Whales) of abonnementskosten (Andere partijen). Onze samenwerkingen hebben veelal een looptijd van tenminste één a twee jaar en maken gebruik van een uitkoopsom op basis van de commissies in de afgelopen 12 of 24 maanden. Op korte termijn kan no cure no pay dan ook een voordelige optie zijn, maar over een langere periode kan dit duurder zijn dan een normale SEO campagne.
  2. Gevaar voor lage kwaliteit linkbuilding – Wanneer jouw zoekmachine optimalisatie bedrijf alleen betaald wordt om een bepaalde positie te behalen, kunnen zij snelle linkbuilding technieken gebruiken die tijdelijk voor de gewenste positie zorgen. Alhoewel dit bij ons niet het geval is en we volledige openheid geven over de linkbuilding technieken die we gebruiken willen we je adviseren bij dit soort contracten extra op je hoede te zijn. Het kan bij dit soort contracten zomaar zijn dat je posities snel weer inzakken en in het ergste geval zit je met een (pinguïn) penalty.
  3. Tegenstander i.p.v. medespeler – Wanneer een SEO bedrijf gebaat is bij het behalen van posities en niet bij het behalen van conversies of nieuwe bezoekers kun je rare situaties verwachten. Zo zijn er sommige constructies waarbij men zelf ten minste 10 zoektermen moet opgeven waarop men wil scoren. Als SEO bedrijf zit je dan niet te wachten op moeilijke zoekwoorden met een groot zoekvolume en een hoge concurrentie. De adviserende rol die jouw SEO bureau normaal heeft wordt daardoor wat dubbelzinnig. Zorg dat je in dit soort situaties twee keer zo goed oplet! Je wilt immers niet maandelijks betalen voor een nummer 1 positie op een zoekwoord dat niemand gebruikt.

Interesse in SEO op no cure no pay basis?

De no cure no pay SEO verdienmodellen die online worden aangeboden

Er zijn een hoop verschillende no cure no pay verdienmodellen die SEO bedrijven hanteren. Hieronder willen we kort een kritische blik geven op deze methodes, zodat je als bedrijf weet waar je aan begint. We raden je aan om naast de methode ook te kijken naar de reputatie van het bedrijf. Elke methode kan namelijk een prima deal zijn, zolang deze door de juiste partij wordt uitgevoerd.

  • De Web Whales aanpak – Het grote nadeel van deze methode zijn de gebrekkige exitmogelijkheden. Er is namelijk een lange termijn samenwerking. Wanneer je hieraan begint - en vooral met je eigen website, eten wij dus mee van de “online taart” en wanneer je als klant wilt stoppen dien je ons af te kopen op basis van de gerealiseerde commissies van het afgelopen jaar.
  • Bedrag per zoekterm – Bij deze methode betaal je een vast bedrag per maand per zoekterm die in de top 3, 5 of 10 staat. Het nadeel van deze methode is dat je vaak meerdere zoektermen moet selecteren die het niet allemaal waard zijn om maandelijks voor te betalen. Daarnaast is het zaak om goed te meten hoeveel nieuwe klanten je hier uit haalt en of deze de kosten dekken.
  • Percentage vooraf en de rest achteraf – Deze methode kan ervoor zorgen dat de motivatie van het SEO bedrijf afneemt. Wanneer je het eerste gedeelte hebt betaald en de concurrentie bleek toch moeilijker dan gedacht, dan kan het SEO bedrijf opgeven en stoppen.
  • Landingspagina’s inbouwen – Bij deze methode wordt één van de bovenstaande verdienmodellen gebruikt en richt het bedrijf zich op het aanmaken van nieuwe “geoptimaliseerde” pagina’s op je website. Wanneer dit het geval is, wordt niet je website maar juist deze specifieke pagina’s beter vindbaar. Het nadeel hiervan is dat deze partijen de pagina’s verwijderen als je stopt met het traject. Je bouwt daardoor niets op.

Interesse in SEO op no cure no pay basis?