Projectbeschrijving

Uitdaging

EasySIGN is met web whales in contact gekomen omdat het bedrijf graag een nieuwe website wilde met een modern design. De huidige website moest aangepast worden aan de moderne tijd, zodat het makkelijker (‘easy’) zou worden voor klanten om hun abonnementen af te sluiten en te beheren. Daarnaast was er een grotere mate van automatisering gewenst en diende klantinformatie vanuit het bestelproces op de juiste plekken in de organisatie terecht te komen (o.a. op de supportafdeling en verkoopafdeling).

Het proces

Een van de belangrijke kaders binnen het project was het budget. Zeker voor een website was dit project technisch gezien erg complex. Daarom is er vanaf het begin een globale inschatting gemaakt wat betreft kosten en zijn de wensen vervolgens per stap gespecificeerd en ingeschat. Deze hybride vorm tussen het afspreken van een vaste prijs (die van tevoren moeilijk in te schatten is) en volledig scrum werken (waarbij je van tevoren niet weet waar je aan toe bent) gaf de klant de ruimte om flexibel te blijven zonder het budget uit het oog te verliezen.

Het project is vervolgens per onderdeel ontwikkeld. Nadat de belangrijkste onderdelen ontwikkeld waren is ervoor gekozen de resterende taken in korte sprints uit te voeren. Elke week of elke twee weken kwamen de developers bij elkaar om te bespreken wat er in de volgende sprint opgeleverd zou worden. Zo kreeg de klant meer inzicht in de afronding van het project. Daarbij was ook de Experience Manager van EasySIGN regelmatig bij ons op kantoor aanwezig om samen te werken met onze developers.

Oplossing

Naast een visueel resultaat om trots op te zijn hebben we de volgende oplossingen ontwikkeld:

  • Een webshop
  • Een B2B inlogomgeving
  • De mogelijkheid om als zakelijk klant te bestellen voor andere eindgebruikers
  • Integratie van een abonnementsmodule
  • Koppeling met mollie recurring zodat de automatische incasso’s goed samenwerken met de abonnementsmodule.
  • Koppeling met licentiebeheersysteem
  • Koppeling met Marketing Automation Systeem
  • Meertaligheid op basis van de Google API

Resultaat

Momenteel (april 2020) wordt het nieuwe systeem langzaam uitgerold. We hebben EasySIGN aangeraden om niet in één keer naar buiten te brengen dat er een nieuwe systeem is, maar hier klanten stapsgewijs over op de hoogte te brengen. Op deze manier is er ruimte om tussentijdse feedback van eindgebruikers te verwerken alvorens het volledige klantbestand overgezet wordt.

Het grote voordeel is dat de nieuwe website een enorme upgrade heeft gehad. Het heeft een nieuwe, frisse uitstraling gekregen. Daarnaast is het afsluiten van EasySIGN-licentie abonnementen gemakkelijker geworden dan ooit tevoren en is klantdata op de juiste plekken binnen de organisatie actueel.

  • 50+
    Websites in onderhoud
  • 100+
    Klanten geholpen
  • 25+
    Webapplicaties ontwikkeld
  • 99,9%
    Uptime van de servers

Andere projecten

Bekijk onze eerdere projecten