Projectbeschrijving

Uitdaging

WooCommerce is een van de populairste e-commerce systemen en daardoor ook voor de doelgroep van Vendit een veel gekozen oplossing. Hier had het bedrijf echter nog geen integratie mee waardoor het klanten misliep. De wens was om dit wél aan te kunnen bieden en deze gebruikers actief te benaderen met de geïntegreerde propositie. Een stabiele en schaalbare koppeling vereist echter vergaande kennis van WordPress en WooCommerce, iets dat in het huidige ontwikkelteam niet aanwezig was. Daarnaast vereist een dergelijke koppeling een flinke tijds- of geldinvestering. Resources die Vendit liever in de doorontwikkeling van hun kassasysteem steekt.

Het proces

De koppeling hebben we als partners gemaakt en we zijn dan ook samen gestart met de ontwikkeling van een business case. Daarbij heeft Vendit ons voorzien van een prognose omtrent het aantal potentiële klanten en een inschatting van wat een acceptabele prijs is voor hun doelgroep. Na het opstellen van de business case heeft Vendit ons in contact gebracht met klanten die al eerder naar de koppeling hadden gevraagd. Samen met drie pilotklanten hebben we alle wensen in kaart gebracht en op basis daarvan een eerste versie van de koppeling ontwikkeld over een periode van een half jaar. Gedurende deze fase, waarin de pilotklanten de software gratis mochten gebruiken, zijn er veel kinderziektes uit de software gehaald en is deze geschikt gemaakt voor meerdere klanten. Hierna kon Vendit de nieuwe propositie meenemen in hun verkoopactiviteiten waardoor het aantal gebruikers toenam. Hierbij kwamen er ook nieuwe uitzonderingsituaties voor. Elke keer als er sprake was van een uitzonderingssituatie, hebben we daar een extra module voor gebouwd.

Oplossing

Samen met Vendit hebben we de eenmalige opstartkosten en de maandelijkse onderhoudskosten bepaald. Daarnaast hebben we aan de extra modules een prijskaartje gehangen. Op die manier kunnen wij garant staan voor het onderhoud en de support van de koppeling zonder dat Vendit hier omkijk naar heeft. Zo kan Vendit zijn resources inzetten op de doorontwikkeling van hun kern product, het kassasysteem.

Onze Vendit – WooCommerce koppeling synchroniseert:

  • Voorraden
  • Orders
  • Producten
  • Categorieën
  • Productafbeeldingen

Daarnaast is er een hulpprogramma beschikbaar om (deels) geautomatiseerd webshopproducten te matchen met producten in Vendit. De koppeling synchroniseert elk uur de informatie, waardoor er niets meer handmatig overgezet hoeft te worden in WooCommerce. Ontvangen bedrijven die met het systeem werken een bestelling in hun webshop? Dan wordt de order via de koppeling doorgestuurd naar Vendit. Hier merkt de klant niets van, maar het betreffende bedrijf heeft zijn online en offline handel optimaal met elkaar verbonden.

Resultaat

De koppeling draait inmiddels op circa 30 WooCommerce-shops. Vendit kan door deze samenwerking focus houden op de eigen software en beschikt tegelijkertijd over een concurrerende propositie ten opzichte van andere kassasystemen. Dat heeft tot op heden al voor 20 nieuwe Vendit klanten gezorgd welke anders voor een ander oplossing hadden gekozen!

 

Meer weten over de WooConnect koppeling? Bekijk het hier.

  • 20+
    Applicaties in beheer
  • 45+
    Sites in beheer
  • 65+
    Koppelingen in beheer
  • 99,9%
    Uptime van de servers

Andere projecten

Bekijk onze eerdere projecten