Project description

Uitdaging

Bij dit project waren drie doelen extra belangrijk:

  • De reizen eenvoudig vindbaar maken. Dit vormt namelijk het hart van de website en is het belangrijkste doel voor de bezoeker.
  • Accommodaties integreren in de vakantiereizen in plaats van als afzonderlijk boekbare bestemming.
  • Alle bestaande content overzetten. Deze taak hebben wij overgenomen van Norske omdat de marketingafdeling anders zou vastlopen in de eigen werkzaamheden.

Ontwikkelproces

De ontwikkeling van het nieuwe platform hebben we aangepakt in grofweg vier stappen:

  1. Er is onderzocht hoe de doelen het beste gerealiseerd konden worden. Daarbij is er een vergelijking gemaakt tussen het doorontwikkelen van de bestaande website en het ontwikkelen van een nieuwe. Hierbij zijn zowel de kosten als de kwaliteit van de oplossing meegenomen.
  2. We zijn gestart met de ontwikkeling van de wireframes en de visuele designs. Hierbij zijn er slimme oplossingen verzonnen om de gebruiker te helpen zo eenvoudig mogelijk een reis te vinden.
  3. Vervolgens werd de website daadwerkelijk ontwikkeld. Hierbij is ook de zoekmachine-optimalisatie partner van het bedrijf betrokken geweest om ervoor te zorgen dat alle rankings behouden zouden blijven.
  4. En tot slot is alle content van de oude website overgezet naar de nieuwe website.

Oplossing

Er is gekozen voor de ontwikkeling van een nieuwe WordPress website. Hierbij is veelvuldig gebruik gemaakt van custom post types en de plugin Advanced Custom Fields. Hierdoor zijn de reizen en accommodaties goed te filteren en is zoeken veel eenvoudiger geworden. We hebben voor deze website ons basis thema als startpunt gebruikt hiervoor een maatwerk WordPress thema ontworpen en ontwikkeld.

Tijdens de contentmigratie hebben we een deel van de informatie geautomatiseerd overgezet. Voor de risicovolle informatie (met veel afwijkingen in de data) hebben we dit handmatig gedaan. Hierdoor vindt er een extra controle plaats of deze data wel goed is overgenomen. Daarnaast hebben we dit werk in overleg met de klant in een zo kort mogelijke periode ingepland, om te voorkomen dat er een langere periode geen nieuwe reizen gepubliceerd konden worden.

Resultaat

Door de contentmigratie op ons te nemen heeft de marketingafdeling zijn handen vrij gehouden en kon dit project naast hun normale werkzaamheden lopen. Daarnaast zijn de resultaten van de nieuwe website terug te zien in een lager bouncepercentage en een hogere time on site.

Daarnaast is het contact omtrent het boeken van individuele accommodaties geminimaliseerd. Dit is niet alleen een verademing voor de klantenservice medewerkers maar zorgt er tevens voor dat het bedrijf zich kan richten op de veel winstgevendere reizen.

Other projects

Bekijk onze eerdere projecten