Projectbeschrijving

Dyflexis was niet tevreden over de uitstraling van de website toentertijd. Deze was niet meer van ‘nu’ en kon wel een opknapbeurt gebruiken. Tijdens het maken van de website is er veel aandacht geweest voor de commercie binnen het project en het faciliteren van de marketingcampagnes. De website van Dyflexis is namelijk het primaire marketingkanaal en er liepen dan ook campagnes waarvan het resultaat sterk samenhangt met de prestaties van de website. Gedurende de samenwerking ontstond er ook meer behoefte aan inzicht in ondersteunende data voor het verkoopteam, welke tot voorheen slechts demo-aanvragen ontving.

Het proces

De eerste stap tijdens de ontwikkeling was het maken van een professioneel design. Het design van de website is door de designer van Dyflexis, Isley Martodihardjo, verzorgd. Wij hebben dus veel samengewerkt met de interne designer en dit design vervolgens omgezet naar een werkende website. De website van Dyflexis wordt nu constant doorontwikkeld en op basis van analyses verder aangescherpt. Zo hebben we tussentijds de migratie van het .nl domein naar het .com domein begeleid en geholpen bij de vereiste aanpassingen aan de website om AVG compliant te worden. Daarnaast zijn zaken zoals technische SEO, snelheid en conversie erg belangrijk tijdens de doorontwikkeling omdat deze aan de basis staan van het succes van de marketingcampagnes van het bedrijf. Er is dan ook geregeld contact met de marketingmanager en wanneer gewenst zoeken we elkaar op en steken we de koppen bij elkaar om de volgende stap te bespreken.

De oplossing

Koppelingen
De website bevat enkele op maat gemaakte koppelingen met Zendesk, Salesforce & Pardot. Zo komen supporttickets en nieuwe leads direct op de juiste plek terecht. Hierbij wordt tevens (binnen de regelgeving van de AVG) de data verder verrijkt. Het salesteam is zo al een stap voor op de concurrentie!

Snelheid
De website heeft altijd in het teken gestaan van het converteren van leads. Hiervoor was met name de laadsnelheid van de website erg belangrijk. Laadsnelheid en conversie gaan namelijk hand in hand. Dit was met name belangrijk voor de resultaten en de kwaliteitsscore van de Adwords-campagne. Zodoende hebben we de meertaligheidmodule WPML in de website vervangen voor een multisite-oplossing. Hiermee is de laadsnelheid met circa 30% verbeterd!

Het resultaat

De website van Dyflexis heeft een mooie nieuwe uitstraling gekregen. Daarnaast is de laadsnelheid met 30% verbeterd en is het bedrijf op weg om ook in België en Duitsland een succesvol softwareproduct in de markt te zetten. Daarnaast kan de verkoopafdeling gerichter het eerste contact faciliteren omdat er meer klantinformatie beschikbaar is. Gedurende de samenwerking zijn de verkoopresultaten van het bedrijf dan ook steeds verder gestegen.

Reactie van de klant

Frank Oprel review

Frank Oprel

Marketing manager - Dyflexis

"Als Marketing Manager bij Dyflexis heb ik naar volledige tevredenheid mogen samenwerken met het team van Web Whales. Zij hebben een prachtig website neergezet die optimaal aansluit op onze lead-generatie processen. Het team van Web Whales beschikt over…Als Marketing Manager bij Dyflexis heb ik naar volledige tevredenheid mogen samenwerken met het team van Web Whales. Zij hebben een prachtig website neergezet die optimaal aansluit op onze lead-generatie processen. Het team van Web Whales beschikt over veel technische kennis. Hierdoor hebben ze onze website volledig geoptimaliseerd voor lead-generatie via verschillende kanalen (bijvoorbeeld seo, sea en social). Waar andere bureaus stoppen, gaat Web Whales verder om jouw verwachtingen te overtreffen. Een echte aanrader dus!"Lees meer

Andere projecten

Bekijk onze eerdere projecten

Winnaar LarAwards 2024 zoekt vernieuwers

Met onze prijswinnende aanpak helpen we jouw software-ideeën om te zetten in een succesvol softwareproduct!

× LarAward